livet .



Just nu vill jag vara i ett stort rum, helst en stor byggnad. Med högt till tak och hela väggarna ska vara täckta av speglar. Högtalar i varje hörn som pumpar ut musik med massor bas. Det känns som om musiken kommer inifrån min egen kropp. Den ska kännas i golvet och genomströmma mig ända från tårna till huvudet, och på vägen ta med ben och armar.




Vill bara drumla runt till världens bästa toner och känna hur min egen puls börjar stämma in i musikens. Snurra runt och släppa loss med armarna. Känna hur kroppsrörelserna lyssnar på varje förändring i musiken. Jag vill blunda och inte vara rädd att åka in i någon vägg. Snurra, hoppa, röra. Allting sköter sig själv. Jag behöver inte tänka när armarna gör så, och ett ben gör så. Musiken har helt tagit över min kropp.

Den hjälper mig glömma världen.


Kommentarer



Namn:
Bli ihågkommen

@: (publiceras ej)

Blogg/url:

Vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0