viskar en bön i natt .







Julen innebär massor med känslor, iallafall för mig. Men känslor är alltid jobbiga, speciellt när de handlar om saknad och förändringar, därför är det mycket lättare att bara ignorera. Ignorera det jobigga och istället sikta in sig på det ytliga. T ex inlägget nedan med mina julklappar och dessa bilder på hur jag såg ut idag på julafton. Det är lättare att bara visa en ytlig och materiell framsida och låtsas att man inte tänker på känslorna, att de inte spelar någon roll. Saker förändras ju, eller hur? Men ibland smyger ändå de där känslorna fram; saknaden av platsen där julen brukade firas och saknaden av den person som höll i just julfirandet, som i och för sig finns kvar bland oss men är förändrad - åldern gör sitt.
-
Så därför tycker jag vi riktar in oss på mina fina klappar och mina underbara örhängen va?

God Jul!

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Så hiiimla söt du är! :D

2011-01-04 @ 16:38:56
URL: http://www.isabellemaria.devote.se



Namn:
Bli ihågkommen

@: (publiceras ej)

Blogg/url:

Vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0