budskap om glädje och hopp .


CORT - MR100F - förstår att ni är avundsjuka :)


Skinnväska, marsipangris, läppglans, CD x2 - Melissa Horn - Långa Nätter och Regina Spektor - Begin To Hope
Parfym, Converse, foundation brush, stålsträngar, plektrum x1000 i olika hårdhet, ny capo, sen handvärmare från min mycket finurliga syster men de kom inte med på bild. Jävligt värd dag ♥
JUSTE. Tyckte att något fattades!! En grymt fin stickad, tight tunika fick jag av mamma med! Aja, bild kommer senare!
UPDATE: Självklart glömmer jag något mer: 1000 kr.


Well. Ännu en julafton avklarad, I guess. Julafton är nog den mest monotoma högtid vi har här i Sverige, men fan det bästa. Allt sker precis likadant, år ut och år in. Men visst är det allt det som upprepas, bland det mest underbara som finns?

Något av det bästa med julen är enligt mig musiken, ljusen, gemenskapen. Allt ihopkört med en röd liten mixer med rosett och tomteluva.
Men tänk vad jobbig julen måste vara för de som inte har någon att fira den med?

I vår släkt kommer folket hem till min mormor vid 12. Ojdå. Här blev det fel. Hos min mormor slutade vi fira för flera år sedan. Riktiga julen alltså.
Vi tar om det. - I vår släkt kommer folket hem till oss vid 12. Glögg serveras och man är allmänt social. Efter en stund är all mat framme, och man hugger in. Ett barnbord - ett vuxenbord. På min tallrik finner man nu för tiden oftast köttbullar (såklart), prinskorv, Jansson utan Jansson (dvs. anjovis), ägg med räkor (utan gula! tradition. (och fresten är den i princip oätbar)), rödbetssallad (som förövrigt hamnat där det senaste året skulle jag tro.)

Det var nog allt ätbart. Haha, eller nej. Man underhåller sig med diverse saker fram till klockan 3. Vad händer då i svenska hus? Jo, såklart rapport på 2an!
Nejdå. Kalle Anka - självklart. Alla bänkar sig framför dumburken och säger alla repliker utantill. Mmh.
När alla 'vanliga' Kalle Anka program varit, och bara de nya, dåliga återstår, lämnas oftast tvn till sin ensamhet.

Snart är det dags för tomten. Jag måste nog säga att så bra tomte som det var i år, har det nog aldrig varit. Skrattade så jag grät. Känner man min morbror så förstår man.
Rim läses upp, samtidigt som julgodis konsumeras. När alla har sina klappar, öppnas de.

Sen blir allt lite rörigt. Papper hit, snören dit. Skrik hit, tårar (jag själv när min kära far, efter att jag öppnat allt annat, förstående att jag antagligen får vänta med att få en ny gitarr, kommer in med 2 enorma paket, gitarr + nytt fodral) dit.
Men då är allt överstökat och man kan slappna av. För min och kusins del blev det musik och film i år.

Även fast den jul som fanns när jag var yngre aldrig kommer inträffa igen, tycker jag ändå vi ordnat det relativt bra, och jag älskar fortfarande högtiden jul, lika mycket.

God Jul .

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag kan oxå sakna hur julen var när man var mindre. Men tycker att den har sin tjusning fortfarande. Speciellt när man får se dig bli så lycklig (tänker på gitarren)och kusin L över sina skor. Det är guld värt!!! Sen är det så mysigt att "bara vara" med familjen, sitta o pösa o småprata.

Kramar i tusentals!!

2009-12-25 @ 11:35:12
Postat av: Frida

jag har också sånna converse ;)

fina grejjer , hehe ;)

2009-12-26 @ 21:38:02
URL: http://brokensilence.blogg.se/



Namn:
Bli ihågkommen

@: (publiceras ej)

Blogg/url:

Vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0